Sunday, February 22, 2009

Cinta Pertama

Tahukah kamu akan cerita yang paling menyiksakan buat sang pencinta? Sang pencinta yang menerjah gerbang cinta dek bertuhankan rasa rindu. Sang pencinta yang terkorban kerana melanggar kebiasaan. Sang pencinta yang terpaksa membayar hukum harga yang tidak setimpal. Itulah cerita cinta yang tidak dipedulikan. Pedih!

Sesungguhnya tiada maaf bagimu Yasmin! Kau mahu aku mencari cinta hakiki bukan? Akan aku ceritakan padamu nanti tentang apa ertinya cinta. Mengertikan kawan, orang yang putus cinta selalu merasakan yang dia sangat memahami cinta. Sesungguhnya sedikitpun dia tidak. Ya aku memang bodoh!

"Woi Zam, kau dah sampai ke planet mana? Orang sibuk berlatih, dia sibuk berangan." Aiman sengaja menjerit di depan muka aku sambil menolak perlahan pipi aku yang cengkung. Aku tersengih-sengih. Semua mata menumpu kepada gelagat aku yang selayaknya diberi makan selipar jepun sekejap lagi.

"Maaf." Perkataan itu aku tujukan kepada Amri, Aiman dan Razzlan dan juga lain-lainnya yang sedang sibuk berlatih.

dengan pisau pemotong daging ni
biar kulit berparut kekal
biar tulang bercalar balar
dengan pisau pemotong daging ni
aku bukan nak penggal atau sembelih
aku hanya mahu menghiris!


No comments: